Start /

Nyheter /

Klubbmästerskapet 2024

Fredag den 12 april kl 19.00 startar KM 2024

Image to newsitem: [object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Älta Tennisklubb inbjuder till

Klubbmästerskapet 2024

12 april – 21 april

Klubbmästerskapet är en av årets höjdpunkter. Här har vi möjlighet att spela matcher i singel, dubbel och mixed. I motionsklasserna har vi poolspel, vilket innebär att man får spela flera matcher oavsett hur det går. Klubbmästerskapet erbjuder spänning, utmaning, glädje och framför allt en härlig gemenskap. Prata med oss tränare om ni önskar veta vilken klass ni bör anmäla er till!

Kom och heja på alla som är med och spelar i klubbmästerskapet. Publiken är en stor del av den härliga stämning vi har i hallen under mästerskapet.

Nedan ser ni vilka klasser vi har för våra seniorer (juniorerna får en separat inbjudan).

Seniorklasser

HS Öppen DS Motion (poolspel)

HS Motion (poolspel) DS45

HS45 DS60

HS55 DD Motion

HS70 DD60

HS 80 HD öppen

HD Motion Mixed

HD55 HD 70 HD 80

Anmälningsavgifter: Seniorklasser 275 kr/klass och spelare. Dubbel 135 kr/klass och spelare. Veteranklasserna DS60, HS70 och HS80: 150 kr/klass och spelare.

DD60, HD70 och HD80: 75 kr/klass och spelare.

Anmälan görs onlinevia: KM2024 | Svenska Tennisförbundet (tournamentsoftware.com)

Håll in ”CTRL” och klicka på länken för att komma till KM2024!

Betalning sker samtidigt med anmälan. Om man inte har ett konto så måste man först registrera ett. En guide för hur man ordnar en licens skickas ut separat!

Licensen är gratis och heter ”Motionär (kategori 4)”.

Anmälan senast onsdagen den 3 april!

I första hand önskar vi att anmälan görs online men vi tar också emot anmälan via mail om det mot förmodan inte fungerar.

Anmälan kan göras till max tre klasser varav minst en måste vara dubbel.

Anmälan kan ej göras till både HS Öppen och HS Motion utan där måste man välja.

Inga förbehåll gällande speltider kan göras till andra helgen.

HS-klasserna får vara beredda på att tävlingen startar fredag 12 april på kvällen.

Frågor: fredrik@altatennisklubb.se

Spelform: Samtliga klasser spelas i bäst av 3 set, där ett eventuellt avgörande set spelas som ett matchtiebreak, först till 10 poäng (vinna med 2 poäng).

Finalen i HS öppen spelas i bäst av 3 fulla set!

Dubbel-klasserna spelas med ”No Advantage”.

Tränarteamet är taggade, är ni taggade?

Tränarna

Kontakt Information